Utflykt till Saltvik


Vi tackar vädretsmakter för en förtjusande söndagsutflykt med sol och granna höstfärger. Naturligtvis satt vi tryggt inne i en liten bil. Det hade förstås varit bättre att gå en lågpromenad. Lite förhindrade blev  i då vi mötte sommarstugeägaren Erik. Han bjöd oss generöst att besöka sina ägor.




Skärgårdsidyllen Silverskär finns på andra sidan sundet. Släkten Mörn är kända för att vara både kreativa och arbetssamma.  Efter den oplanerade visningen åkte vi tillbaka mot Mariehamn men stannade på Stallhagen för att äta middag.

Kommentarer

Jag får nästan hjärtklappning när jag ser de där Salviksvikarna. Så vackra och man kan känna att det finns så mycket historia. Tänk om man kunde backa bandet!
Susy sa…
Är det så där nära från fasta Åland till Silverskär??
Det hade jag ingen aaaaning om!
Eivor sa…
Visst är det så Susy:) men vi tyckte nog att vi körde och körde och aldrig kom fram till någon bosättning. Men längst ner på näset fanns det både bofasta och stugor.
Eivor sa…
Jo, du Bella...jag förstår att sentimentaliteten poppar upp. På andra sidan viken från Mörns finns rederi GE:s fina fritidshus. Där var visst du och kapten Bölja fler än en gång?
Anonym sa…
Åter igen vackra vykort. Underbart att ni tar er tid att undersöka närmiljön på det sättet får jag också en glimt av för mej svåråtkomliga vyer.

Louise
Eivor sa…
Det finns så många vackra vyer på Åland. Det är ett sant nöje att vara turist i eget land. VA bra att du gillar bilderna.