Åland är inga TV-pirater

Jag har inte IPTV men jag tycker att SVTs distributionschef kunde ta det lite lugnt. Åland och ålänningarna är inga TV-pirater. 

Sverige är en signatärmakt för Åland, och har förbundit sig att hjälpa Åland att upprätthålla sin självstyrelse (ett politiskt avtal). Därför har Sverige ett Generalkonsulat på Åland. Vet Björkman ens att vårt språk och kultur är svenska eller att det idag finns över 2000 personer på Åland som är födda i Sverige (vet inte antalet i medborgarskap)?Nog kunde unge Björkman läsa på lite innan han börjar gläfsa.

Att Kopiosto samarbetar med SVT är förstås ingen hemlighet. När har finska Finland visat något intresse av att stötta Åland?

Vi lär nog vara tagna av floden innan det händer.

Kommentarer

Lilith sa…
Bra rutet Eivor! :))
Eivor sa…
Tack!:):) På facebook får jag lite sträva kommentarer förutom från mina vänner Börje och Bengt..Men jag vill verkligen påverka i den här saken!
Lilith sa…
Finns det någon mailadress jag kan nå dig på?
Anonym sa…
Jo du tanter i våran kaliber är inte att leka med, vi behöver inte skämmas över det heller för vi vet mycket.

Louise
Eivor sa…
Lilit jag har skrivit min e-post adress i din blogg:)
Eivor sa…
Oj, ursäkta Lilith h,försvann..

Tanter i vår ålder är det säkert många som skulle vilja vaccinera sig mot. Men va faaen, har man fått en skrivmanick så skall man använda den.
Slemmern har blivit Pirat Bay tydligen :)) allt handlar om pengar som vanligt. Någon vill håva in kovan.
Eivor sa…
Nja, av ca 2500 hushåll på Åland blir det inte särskild mycket pengar för upphovsrätter och knappast mer är semesterpengar till Eva Hamilton.
Så Shame on You SVT.
Vi ålänningar är ju vana vid att titta på svenskTV. Det är en del av vårt liv.
Det gäller samma för SVTPlay. Och det är ju så att de mest protektionistiska bolagen är just...TV och filmer. De har delat länder och regioner mellan sig. Rena rama maffiafasoner. Medan stater stilla tittar på. Jag är uppriktigt förbannad.