Diverse händelser

Jag tittar upp och ser en sol som belyser en svagt blå himmel. Snön ligger packad i knaprig vintersnö som smält undan med rasande fart de senaste dagarna. Har vi haft vår vinter? Nej, det tror jag inte alls. Vintern på Åland är alltid strängast från mitten av januari till början av mars. Därefter början solens strålar ta över. Men undantag finns självklart.

För mig ör det dags att gå ut med Darwin på dagspromenad. Även om jag nog drar mig lite för det då han har så många löptikar att sukta efter.  Dagen började med att jag rusade iväg till Ålands radio för en intrervju för Visans vänner. Med var också Helena. Direktsändning.

I kväll skall jag sjunga med Novemberkören på Alandica. Även Austrvega uppträder med medeltida musik. Dessutom uppträder dansare i tidstypiska klänningar. Jag tar med kameran.

Under tiden lägger jag upp mina stickade alster från det senaste halvåret. Två tröjor, och två mössor.

Kommentarer

Anonym sa…
Nu var det slut på ledigheten för min del. Dags att börja jobba och vila upp sej. Helgerna runt jul o nyår kan vara tärande, men det är alltid roligt, fast influensan har istället satt in både hos mej o maken men den är hanterbar.
Snygga tröjor!
Louise
Eivor sa…
Tack för det! Hoppas ni kryar på er. jag var dålig i en vecka efter att firat på julaftonen. Fick troligen en magvirus, mådde illa och hade frossa och hetta om vart annat.
Åh, vad de blev fina! Tröjorna... mössprojektena hade jag ingen aning om! Vad du håller på!!! :)