fyra minuter längre

Det är den illgröna färgen som fick mig att intresserat titta på bilden med tomater jag tog någongång i september i år. Är de inte så passligt ärgiga och fyllda av styrka?
Tomaterna på tallriken skulle sedan förändras, få några fläckar i rött för att slutligen var helt röda.

Jag tänker nästan alltid på förändring då jag plockar ned julgranskulorna och glitterbanden och varsamt lägger tillbaka dem i lådan. I år var granen också grön, men ändå föll mänder barr på golvet. Och granen den ligger nu ute på gården. Skönt nu har vardagsrummet återfått sin storlek.

För varje dag som går blir dagen längre nu och därför kan man snart börja fundera över nya frön som kan föda fram gröna och röda tomater. Och dagen är fyraminuter längre än i går.


Kommentarer

Ja det ser jag fram emot! Att få sätta igång att så igen i krukorna. Och sen kommer våren!
Tack! jag behövde den där påminnelsen. 4 min!
Eivor sa…
:) ja man har väl hjärkoll.
Anonym sa…
Jag försöker avyttra mej litet av jordbruksarbete, men det har gått dåligt hittills. Kanske jag slipper klippa gräset sen jag drog av gräsklipparsnöret, ha ha
Louise
Eivor sa…
Du drog säkert av det i ett anfall av iver över att få springa omkring med klipparen. hehe