Rätt skattad?

Trots att jag tillhör den skara människor som inte går till jobbet varje dag så är ändå dagarna fyllda av jobb som måste göras. I snart en vecka har jag suttit och lusläst Skatteverket.se skattesidor. Dessutom har jag hittat EU- skatterådgivningssidor för Eu-länder. Det är Frankrike som intresserat mig. Orsaken till den lusläsningen är sonens modellverksamhet ut i Europa och övriga världen.
Är man ung och oerfaren är det svårt att tränga in i den ekonomiska djungeln av källskatter, 6 månaders regler och avdragsrätter.

Men vi har också fått hjälp av kvalifierade tjänstemän lite här och där:) Nu hoppas vi att en regäl kvarskatt skall mildras  - eller till och med försvinna.


Kommentarer

Du är så duktig på sådant där rotande. Tur grabben har dig!
Förresten ... :D ha ha ha ROTAVDRAG!!! Ha ha ...Sorry, det var nog inte så roligt ändå, förlåt en tramsmajja! :))
Anonym sa…
Mammor är inte att leka med!
Louise
Eivor sa…
haha, nej mammor är ena riktiga krutkärringar. Rotavdrag skulle man ha hos tandläkaren;)
Jag trodde det hette rotutdrag ;)