Blommande bönor


Nu har det gått några veckor sedan bönorna såddes och de har vuxit upp och fyller krukan med grönska. De har också startat blomningen med små vita blommor som dyker upp lite här och där. Jag känner inte till hur lång tid efter blommningen som bönorna bildas. I tidsperspektiv så är det ok att de inte växer så snabbt då bönorna nog är ämnade att växa utomhus. Men jag är numera så rädd för mördarsniglarnas framfart att jag hellre odlar inomhus.


I am now so scared of snail rampage that I would rather grow indoors.

Kommentarer

Men vad de växer!! Måste du hjälpa till med pollinering?
Eivor sa…
Har ingen aning. Jag hoppas de inte växer mig ur huset.
Anonym sa…
Blommade bönor... hm.. som vi ungefär.
Du var litet för snabb i vändningarna med bönorna men det gör ju inget, dom är ju vackra där dom står och du kan börja på ny kula det är inte för sent.
Louise
Eivor sa…
Men de växer ju bra. Nu måste du berätta om bönorna. De mår bra. Man kan börja härde dem i maj och i juni kan jag sätta ut dem - fortfarande i stora krukor.
Sen kan jag käka bönor i juli.