Mellan ägg och memma


Helgen har varit lång. Solen har strålat från en klarblå himmel och kaffekoppen har suttit som gjuten i handen då jag befunnit mig på altanen. Jag har läst lite ur Uberto Eco, Begravningsplatsen i Prag, lagat mat och faktiskt - idag - vandrat stavgång över Sviby vik. Isen ligger ju kompakt och är stadig att gå på. Träffande en ung man som borrat hål i isen för att meta efter gäddor. Men det är så lågt vatten så gäddorna går nog på grund.
Jag har också skissat och skrivit på min nya krönika.



The weekend has been long. The sun shone from a clear blue sky and the coffee cup has served as a cast in my hand when I found myself on the patio. I have read a bit of Uberto Eco cemetery in Prague, cooked and actually - today -  stick walked over Sviby bay. The ice is still  compact and stable to walk on. Telling a young man who drilled holes in the ice to fish for pike. But it is as low water pike is probably due.
I've also sketched and wrote on my new text..


Kommentarer

Eivor sa…
Jonå, de är alltid gula tulpaner på påsken.
Hah! Det är inte alltid man får fina tulpaner. Affärerna har dem står utan vatten för att de skall hålla sig. Jag har blivit lurad någon gång. De gulnar och dör efter någon dag. Grrrr...