Straffarbete

 Isebell med bloggen Toner är som bekant min syster och är nog en av de mest arbetsamma människor jag känner. Helt obegripligt. På mindre än en vecka har hon varit hantlangare och restaurerat en gammal spis i torpet. Hon har förflyttat sig från olika platser - kanske tittat på WM i hockey. Och som om inte de var nog steg hon upp nästan mitt i natten och förde dottern till tidig färja.

Men de var bara en liten försmak. Då hon kom hem hade mannen, kapten Bölja,  kört fram byns största vedkap och där hängde hon hela dagen. De finns säkert mer att berätta !

Jag å min man - piloten - drog iväg till stugan och softade. Inte allt med den nyinköpta snurran funkade i kontakt med båten. Nu blir det att tänka om.

Undertiden skred vi till verket med lite "straffarbete". Torv, sten och mo, i en grinigt hårt koncentration måste täcka plastslangen i diket.
Vi försöker också att plåga våra kroppar för att sedan kunna njuta fullt ut. Men, men släkten är värst (bäst).

Kommentarer

Pettas sa…
Ni är nog rätt så lika, skulle jag tro:). Håller på hela tiden och överallt. Är nog något med det där Vårdöblodet:)
Ha det bara allra bäst!
Eivor sa…
Tack de samma:) De e nog Vårdöblodet. De svallar på...:)
Det ser inte ut som chilla tycker jag. Gräva ett duktigt stort dike?
Nä, nog är du släkt alltid ;) annars måste jag tillstå att mura spis var inte tungt. Jag stod mest och såg på faktiskt. Där hade man inte mycket att komma med ;)
Eivor sa…
haha. Men du skrapade färg. De e oxå jobb:)
Anonym sa…
Ni gnider på hela tiden!
Det är roligt att se resultatet sen när man gnott färdigt.
Louise
Eivor sa…
jamen visst. Men de tar sin tid innan man får njuta.