Vi firar Sverige

 Borghill paraderar i en  ärtig och miljösmart hatt
 Den här hatten var nog den elegantaste på hela tillställningen.

 Folkligt buskspel spelades av en fusion spelmän från Gävle och Åland.
 Bj. sitter i solen och smilar.
Sveriges nationaldag  firades med sedvanligt solsken över gården och gästerna fick plockmat från alla nordiska länder. Vems mat jag gillade bäst kan jag inte svara på. Men Island hade inte nedgrävd haj och Svarta Döden som tilltugg men firarlandet Sverige bjöd inte oväntat på köttbullar, korv och förstås en Skåne. Finland hade ägg piråg och Åland....svartbröd med Ålands ost. För att nämna några godsaker. Jo, kanske ändå att jag mest gillade de danska chokladgodsakerna!

Kommentarer

Va fin hon är... Borghill :)
Eivor sa…
Håller med dig:) Jag blev genast kär i den storbolliga hatten. Känns så 50-tals skön.
Anonym sa…
Firade i jobbets tecken och sen bar det i väg till barn barnen. Jag tror banne mej att det firades mera hos er, jag räknade till 5 svenska flaggor på vägen till H:sund, och det är 4 mil dit. Det kanske blir så att nationalkänslan tas förgiven när man haft fred i över 200 år. Ok, Ok visst firades det i kyrkor o parker med uppträdande av lokala förmågor mm. men i alla fall....
Louise
Susy sa…
Ja Borghill är härlig hon :)
Så skoj att du tog kort på henne och delade det på facebook också!
Uppskattat bland många :)
Eivor sa…
Vi firade fint och värdigt och ett fantasiskt väder var det:)
Eivor sa…
Susy inte kunde jag motstå ett sånt originellt och fint motiv , som Borghill och det var fint att dela med sig av fotot.
Hon var så stolt över sin hatt