Försvunnet















Var hamnade MH 370? Det är många som undrar det idag, som inte får ro innan det är funnet. Hur är det möjligt i våra dagars genomdatoriserade värld. Jag vet förstås inte men kan inte låta bli att fundera över det. Men jag är förvissad om att vi får ett svar någongång.

Flygfoto: Eivor Lindström
När jag flyger med Bj. och sitter bredvid honom i UL-planet så är det som om vi sitter i en bil. Ibland kör den på gropiga och skumpiga vägar och i bland så glider fram som om vi går över vardagsrumgolvet. Och i planet finns en transponder och en gul dosa som sänder signaler om något katastrofalt händer.

Jag har aldrig tänkt att det skulle vara problem för flygmyndigheterna att hitta oss.
Därför är det ett sånt mysterium att all världens resurser inte kan hitta ett jätteflyg - som jag för egen del tror att ha krachat i någon ocean eller mot något stort berg.

Det är en tragedi som många tänker på och grubblar över och som nog får klarhet så småingom. Men det måste vara förfärligt för alla anhöriga.

Kommentarer

Pettas sa…
Även jag tror på att de har kraschat, för hur skulle de annars kunna hålla sig undan så här?
Värst är det för de anhöriga. Ett besked om hur det verkligen är är det allra bästa även om det är grymmare än grymt, men ändå. Nu spekulerar alla i sin förundran
Men visst! Det spekuleras hemskt villt. Kanske är det så att ingenjörerna inte vill ta in i huvudet att en sådan maskin kan få stora tekniska problem.
Det är hemskt för de anhöriga.och visst är ett besked ändå bättre än denna fruktansvärda väntan.