Peggys hantverk och café

PEGGYS
Ute på ön Sandö finns en gård där ägarna valt att öppna för allmänheten för att köpa en kopp kaffe, hembakat bröd eller något hantverk. En mycket generös handling av paret Danielsson. För några år sedan startade verksamheten med att de gjorde i ordning den gamla ladugården som fanns i tomtänden.
INFO: Peggy har öppet 5-6 veckor, och brukar stänga vid 1 augusti. tiderna är 12-1700 i år. Men hon trodde de skulle ha öppet endast 4 dagar i veckan nästa år.

Se så vackert det blev efter iordningsställandet av den gamla ladugården med anslutande lada.
Här finns även ett utrymme för konst. I år är det Mariana Olofssons fruktigt kolorerade målningar som visas.
Titta vilket underbart blickfång: tavlorna och installation antik barnvagn,

UTE PÅ GÅRDEN
Maskrosdammen var precis så klädsamt vacker som en dammälskare kan önska sig.
Lite lömsk blick har ankan med rött ansikte som har en egen damm att trivas och bo i.

ORANGERIET

Vi kunde befunnit oss i Staffordshire, Cambridge eller någon annan engelsk stad eller landskap. Men det är Peggys orangeri som mannen Jarl byggt av återanvända fönster från kommunens skola.
Jarl var idag med och torkade regnblöta utebord och småpratade med gästerna som alla villa byta några ord med honom och Peggy. Citronträet hade redan fina frukter.


LADAN






Så många vackra detaljer att titta på inne i ladan där störra sällskap kan sitta regniga dagar.


Kommentarer

Pettas sa…
Tack Eivor för att du tog mig med till Peggy. Som vanligt finns det inte möjlighet för caféinnehavare att fara till varandra under öppettid, eftersom vi alla har öppet samtidigt. Så det här kändes fint!
De var så lite så :) Härligt att du hade glädje av mitt lilla reportage.
Anonym sa…
Jobbat nästan i ett sen jag kom från semestern, så jag har inte hunnit läsa din blogg. Jag inser att jag borde hunnit till Peggys i år också fantastiskt vad mycket fin hon har där. För övrigt fina bilder som vanligt.
Louise
Ja Peggys har mycket vackert. Vi kan väl höras snart!
Fantastiskt vackert! Jag har aldrig varit dit och känner att skammens rodnad flammar på mina fylliga kinder!
Om dombara orkar ännu en säsong så måste du planera in ett besök. Det är en upplevelse.:)