Barndop

Ännu ett fint och friskt barn inom min familjekrets har döpts och hans namn är Sigge, Karl, Elis. Det tycker jag är starka och häftiga namn. Han ska tilltalas Sigge - som är ett fornnordiskt namn, och Karl är är ju kunga namn - också efter min far, liksom Elis (bibliskt namn). Dopet höll i St Mårtens kyrkan i Mariehamn där även festen efteråt gick av stapeln. Dopförrättare var prästen Jan-Erik Karlström och kantor Guy Karlsson.
Jag hade äran att på gitarr kompa Sigges faster Josefin i sången Välkommen till Jorden (Lotta Ahlin) och Sigges farmor Juanita då hon


sjöng Handens  fem fingrar av Peter Le Marc. Sigges farfar grät mest då dottern Josefin sjöng. Allt var såå fint.

Kommentarer

visst, är det rörande :)
Nordbergskan sa…
Tack för både komp och stöd Eivor... Och fina bilder.
Anonym sa…
Så grymt söt, fina namn, Sigge är ovanligt men jag ser det rätt ofta här uppe i Norr. Farfar skulle nog gillat namnen (lite tveksamt med Sigge) men ändå namnet passar den lille. Men Joel i långt hår???