Arabisk tillbringare

Det händer ibland att habegäret går igång då jag ser en pryl i en antikaffärshylla, den kan vara både ful och trasig, men den väcker ändå mina känslor. Uppenbart hände det mig i veckan, för jag kom hem med en arabisk vattenkanna i mässing. Den har använts många gånger för lockets upphängning var trasigt. Då jag prutat ned kannan från 10 e till 7 e klev jag ut ur Antikaffären. Jag hittade också en liten kvinnoskulptur i ebenhotz som jag betalade 5 euro för. Väl hemma gick det snabbt att med hjälp av Enyos apelsintvättmedel få kannan att glänsa som ny. Fattigmans guld har mässingen kallats en gång, inte lika dyrt som guld,men glimmar ändå vackert. Jag gillar udda bruksföremål att ha i mitt hem och denna kanna är onekligen  det.

Ett genant ursäktande: jag har Linux som mitt operativsystem, och ibland fungerar inte bildinsättningen smidigt i "skriv" utan jag andvänder HTML för att bättre kunna placera bild och text. Av någon underlig anledning uppstår slarvfel i texten som jag inte fann då jag först skrev den.  Idag hände det igen...men nu har jag korrigerat korrekturet.

Kommentarer

Pettas sa…
Den kannan kunde jag också ha fallit pladask för. Snygg och själfull om man nu kan säga så om en kanna.
Nu blev jag riktigt glad att det finns någon till som har liknande smak som jag :):)