Återanvänt

 Några dagar den här veckan har jag suttit böjd över symaskinen och sytt, sprättat och klippt. Jag hade knappt tid att äta. Det hela började med att yngsta sonen berättade att kunderna i den butik han jobbade i blivit intresserade av en jacka han bar. Den jackan sydde jag 1983 av min finklänning.
Om jag hade tid kunde jag sy en liknande, sade han på telefon till mig. Sagt och gjort.

Att hitta svart tjock sammet med rosa blommor och blått tyg i sidenbrokad är inte det lättaste. Brokadtyget hittade jag då på Frälsningsarméns loppis i Stockholm. Men jag letade nu i min garderob och fann en byxkjol från Carli Gry Jackpot, och satte sax och sömsprätten i den. Tyget var i princip som nytt. Sedan gick jag till min tygaffär, Syrrans och hittade billigt fodertyg.
Naturligtvis hade det varit lättare att sy om jag haft Staffan här och provat, men nu blev det far som fick agera vikarierande modell. Det gjorde han med den äran.
Så nu är jackan klar och har åkt iväg till Stockholm - få se vad Staffan säger.

Kommentarer

Fint att få livstecken från dig..kommentaren kom fram nu:)Absolut, jag skulle inte ha hängt den på Bjarne t e x, Men, på Staffan blir det nog perfekt!
Pettas sa…
Du är duktig du!
Jag är det också, på mitt sätt. Jag vet inte hur jag bar mig åt när jag skulle läsa din kommentar på min blogg men plötsligt så var allting borta, puts väck, så jag vet inte vad du skrev. Ledsen....

Karin
Tack! tack något roligt måste man ju ha.. Jag ska kolla min kommentar: skriver gärna om den igen.