I mitt hjärta - Stockholm

 Jag och Piloten har varit på en liten tripp till Stockholm med lilla planet som han landade i Vallentuna. Vi fick skjuts till Roslagsbanan för vidare resa till Södermalm där vi övernattade i Bjarnes lånelägenhet. Också Matts hann vi träffa på kvällen då vi intog middagen som var hot indisk mat.

 Som riktiga turister letade vi oss dagen efter fram till Gamla Stan och Stortorget, som var precis så turistiskt vi bara kunde tänka oss. Men ändå mysigt.
 På Västerlånggatan får man se upp var man sätter sina fötter
 och jag hann precis fånga ryggtavlan på slottets vakparad innan de i rasande tempo marscherade vidare.
 Vårt mål var dock Medeltidsmuseet som ligger nära Strömmen - nästan folktomt var det, men praktfullt och vackert. Det är tredjegången jag besöker det museet.

 Efter museibesöket smakade det med mat och vi hittad också det turistiska Strandparterren vid Strömmen. Där fiskas det fortfarande på traditionellt sätt, med håv från en liten båt, men även med spö. Spenatpajen smakade fint ihop med ett glas vitt vin.
 Och vissa lunchgäster tyckte jag mig känna igen, så paparazzifotografen i mig kom igång. Men är det någon som vet vem jag fångat på bilden. De två längst bort?

Kommentarer