Augustinöje




 På kräftkalas i Bamböle en varm kväll i augusti då månen var full och stor
 Här är värdinnans utsikt från balkongen och jag i röd klänning från Alice Vintage i Mariehamn
 I gårkväll gjorde vi vår sommartur med båten till Bomarsund för att äta och dricka på Furulundsgården. då vädret är somrigt och vinden lugn är det en fantastisk liten tur att göra. Ditresa gjordes på 25 minuter för Bjarne saktade in för att inte det skulle bli så stötig färd men hemresan gick på 15 minuter.
 Stallhagen, kall och sval och lite vatten är gott då det är varm ute och vi hann hem till kvällsdoppet vid stranden.
 Så fick jag plötsligt för mig att spraymåla spånkorgarna vita... och det gick hur fort som helst...men jag tycker de är för vita så nu kommer jag att måla ännu nåt varv med en kittvit ton. Det känns mer naturligt för gamla spånkorgar.


Kommentarer