Förvandling

Valet av vaxduk var inte planerat att passa till dessa stolar - vilket de inte gör - för den inhandlades 14 dagar innan. Men jag blir pigg av  röran och det kommer att läggas duk över då vi närmar oss advent. Och en annan mer anspassad vaxduk finns redan.
 Efter att ha fått en prisuppgift på 550 euro för omklädning av 4 köksstolar så ändrade jag mig, körde hem och insåg att jag kunde göra det sjävl. Efter ett par dagars letande efter passande tyger så hittade jag det på Tyger och Sånt. Men jag måste en resa till Clas Ohlson och köpa stansapparat och så var det bara att sätta igång och riva bort det gamla tyget och bända ut ca 80 stift per stol. Efter den första förskräckelsen fann jag en slags rutin för hur man bänder och knipsar bort stiften. Det enklaste vara att rita av det gamla tyget, klippa till och sedan sy. problem uppstod dock då jag vid det två sista stolarna upptäckte att tygförsäljaren var för snål vid tyguträkningen. Det blev att skarva och ha kortare tyg runt sitsen. Men på det stora hela så gick allt bra. Arbetet var klart på 7 dagar med paus för lörd och sönd.

Veckan innan hann jag med att sy dubbla sittdynor som även kan användas som fotpall. Min plan är att sätta en skiva med hjul under.


 Nästa projekt som nu planeras är att bygga ett lastpallshus - ett bättre tält - som lagring på lantstället.Den idén fick min syster Isebell.
Vi fikade på stugan och smidde ränker, och nu finns planer för våren 2016. Mums!

Kommentarer