Vinternöje

Förra veckan var jag i Stockholm och hälsade på mina söner, och några vänner..det var en fin avkoppling från vardagen.
 På torsdagen träffade jag min kusin Mona på Söderhallarna vilket var fantastiskt, Vi lunchade och pratade minnen och så drog vi iväg till Indiska för shopping. Jag kom hem med en klänning, bara så där..
 Södermalms himmel var blå och vintern var  mild.
Kvällen innan bjöd Staffan och Elina mig på bio och vi såg den slagkraftiga Suffragette. En litet våldsam berättelse om onda män och försvarslösa kvinnor och barn. Det unika var att kvinnorna slog tillbaks.
 Första kvällen tog Matts mig till en Italiensk restaurang och vi åt jättegoda pizzor och jag njöt att att få var ute i storstan. Jag hann också träffa min vän sedan mer än 35 år - på en lunch samt en intressant invikning till Mässings Mästaren där jag inhandlade lampglas och bränner.

 Här är Italienska restaurangen som har dekorerat skyltfönstret med en herrcykel.
Jag längtar att få återvända till Stockholm.



Kommentarer

Staffan sa…
Vi ser fram emot att ha dig tillbaka!