Hundbesvär och ögonskräp

 Det blåste från nordväst på morgonen och det var mulet men vart eftersom dagen löpte på så har även vädersträck och ljusförhållanden ändrat sig. Senare under eftermiddagen behagade solen titta fram och vinden svängde till sydväst. Sydvästvind vid vår stugstrand är bättre än västlig och nordväst men inte så skönt då det är tidig vår.
 Vi kom hit till Skrakudden på lördagen och har sedan dess hunnit med att ha en sjuk hund, en man med stort skräp i ögat och ytterligare har min mamma och min brorsdotter varit på besök. Idag har Darwin börjat må bättre efter att under 36 timmar kräkt upp allt han ätit. Orsaken var att han av någon anledning käkade färgtejp som Bj. satte på  båten. Märkligt, minst sagt. Idag kokade jag ris och har givit honom i små portioner samt även givit filmjölk. Det gav effekt för han behåller nu maten och har även bajsat ute i skogskanten. Jag kollade bajset och det såg rätt ok ut.
Även Bjarne repade sig då jag trängde ned i min barndoms tidiga kunskaper: hur man får skräp ur ögat. Man ska dra i ögonlocket och dra ned det över nedrekanten av ögat och sedan lätt trycka till. Det gav omedelbar effekt. Efter det har Bjarne byggt nya lådor till köksträdgården där även en rhododendron står. Jag tycker det ser mycket prydligt ut. Jag sätter senare dit potatis. Som ni hör så är man inte sysslolös i skärgårdsidyllen.
 Blåstjärnorna har förökat sig och tittar upp lite här och där, till ett par stora humlors glädje.
Här vilar Darwin ut i fjolårsförnan och tycker att livet trots allt är rätt bra. Och det gör även jag.

Kommentarer