Jolsterdal

I sommar har jag snickrat. Fast det är nog inte helt korrekt att kalla det snickra för jag och Isebell har nog mest grävt, skruvat och sågat. Vi byggde upp fyrkanten av lastpallar och Greger riktade och satte takstolarna. Plåttaket skruva Isebell och jag nästan klart så när som två stycken som Matts och Hanna hjälpte med. Matts satte även in det första fönstret och Bjarne satte in dörren. Resten har jag kämpat på med själv. Men det har varit roligt även om det varit mycket spring upp och ned för stegen då taket skulle kläs in -  och mycket finns kvar. Idag har jag även sprutat isolering i sprickor. Kul. Tillläggas kan att det mesta är återvunnet material, både fönster och dörr. De ljusa långa plankorna är köpta och det kommer även en del inne vara. Plåttaket har jag fått av en byggare.  Nytt:  Söndag 14 aug. Nu har jag även klätt in med brädor ovanför dörren.

 Jag bjöd på fisksoppa den dagen som lantmätaren gjorde förrättning på de marker som skulle delas med syskonen. Mamma var också med - därför rullatorn. Inne i pallhuset skall det hända mycket ännu :)

Kommentarer

Pettas sa…
Du är faktiskt skitduktig! Väntar på fortsättningen!
:):)Tack! Det kommer lite uppdateringar senare i veckan.