Innanför något

Jag blev lite byggsugen igen så jag åkte till Vårdö för att försöka få innertaket klart. Idag köpte jag också en  rulle tapat i fyndhörnan hos Färg och Tapet i Mariehamn för jag hade fått för mig att jag skulle tapetsera väggavskiljningen mot ingången.                                                                                                                                      

Och tänk vilken strålande vacker dag det blev med glittrande sol över Prästö Sundet och vattnet som fortfarande böljar sig mjuk mot stränderna. Men mitt mål var att arbeta i mitt "pallhus" och det gjorde jag också.





Men för vän av ordning så kan man nog undra varför jag möblerar innan huset är målat och klart. Nå den enkla sanningen är att soffan behövde lagras någonstans  och det blev här. Och tapetsera kan manförstås innan väggar och golv är klara. Så...det artar sig..sa mordbrännaren.

Kommentarer

Pettas sa…
Jag är övertygad om att du får det hur fint som helst, bara det blir färdigt. :)
Du måste komma på kaffe!