Vinterdag

Min lördagspromenad i den snöfira vintermånaden januari upplevde jag som om det var vår. Men än får vi vänta på den riktiga våren.
Den fyrmastade barken Pommern sträcker sina fartygsmaster upp mot himlen från sin tillfälliga plats på västra stranden av Mariehamn. Pommern är fortfarande föremål för många diskussioner om hennes slutförvaring. Det liggade förslaget om en permanent docka nedanför Ålands Sjöfartsmuseum får många sjöfarare att rasa. Jag ser det mer som att sjöfartsmuseet får tillgång till fler exponeringsytor och att fartyget får en säker plats att ligga på. Pommerns mäster kommer fortfarande att kunna ses då man reser in till Västra Hamnen med båt.
Jag trodde det var en vinglig kråka jag fånga med kameralinsen men tyckte sen den ser mer ut som ett UFO eller en större kråkfågel.

Kommentarer