I det blå

Jag stod nyligen hemma på gården och spanade efter örnar som jag såg flyga högt upp i den för dagen, blåa himlen. Kvickt, kameran beredd... bara ställa in sökaren...men så..förargligt örnarna var plötsligt borta så jag  beslöt att pausa. Efter en stund gick jag åter ut med kameran i handen och upptäckte då planet med varmluftsristningar som drog fram över den knallblåa vårhimlen. Fort fram med kameran och klick, där hade jag bilden. Inne i kameran i uppförstorat läge kunde jag läsa att det var Qatar airways som sniffade i höjd på, gissningsvis 7 - 10 km , norr om Mariehamn, troligen i en påbörjad inflygning mot Arlanda.  Jag borde vara nöjd med det kameraobjektivet. Fast..jag skulle nog inte välja åka till detta emiratet, för jag gillar inte precis härskartekniken som råder i Qatar.

 Några dagar senare var  jag och Bj. vid vår stugstrand, jag fotade som vanligt, och då man efteråt tittar på bilden som visar iskanten mot blåisvattenytan, så ser det ut lite som en 
flygfoto.




Här ser man bryggan förankrad vid stranden och inser att det inte är en rymdfarkost som man siktet.


Kommentarer