Saftbjudning

 Jag beslöt mig slutligen för att måla innertaket  men hann inte fullfölja hela taket då färgen tog slut. Men jag är riktigt glad över att jag nu lyckats ha ett utrymme att vistas i då jag besöker mina små ägor i Vårdö by.
 De blå dörrarna som jag fick av Bjarnes morbror Brage är toppenbra både som utsmyckning och som tätning av väggen. Brage var faktiskt på besök förra veckan och jag bjöd honom på älggrässaft som jag tillagat i år. Det finns gott om älggräs i det stora kärret intill huset ;)

Kommentarer

Pettas sa…
Så vackert du har gjort det Eivor! Jag känner mig inspirerad av att göra något åt våra liderutrymmen och de gamla skoldassen. Få se om jag får till det innan sommaren.
Älggrässaft är gott, lite strävt, lite sött och lite annorlunda.
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Va kul att lilla jag kan inspirera dig, du har ju huvudet fullt av de mesta ideer och du får det också genomfört!. Det blir säkert mycket inspirerande både i dasset och i lidret då du sätter igång ! ...Och älggrässaften har folk som jag bjudit på tycket mycket om. En härlig smak av sommaren.